Vad sägs om lite svalkande vichyvatten från Karlstads Bryggeri?

Flasketikett från Karlstads bryggeri, som också ses på bild på etiketten.

På Tradera säljs fortfarande massor med etiketter från gamla Karlstads Bryggeri, som låg bredvid stadshotellet, och som vi skrivit tidigare om här på bloggen. Priserna är ganska höga på de gamla etiketterna, och det finns massor av varianter, så någon samling lär det inte bli fråga om. Åtminstone inte för min egen del.

Just den här etiketten tycker jag personligen är så vacker, därför lägger jag in en bild på den här. Här finns både en tecknad bild på det vackra bryggeriet och på Karlstads forna stadsvapen med örnen. Har du en samling av Karlstadsetiketter liggande så hör gärna av dig.

3 svar till “Vad sägs om lite svalkande vichyvatten från Karlstads Bryggeri?

  1. Detta påminde mig om att jag har faktiskt ett antal flasketiketter från Karlstads Bryggeriet som aldrig varit använda. Jag fick dem av bryggmästare Jonsson (en vänlig person) då jag var springschas på bryggeriet under skoltiden. Vill nämna det, om någon samlare skulle vara intresserad. Olle Lindh, Arboga

  2. i slutet av 60talet bodde jag i klara vi lekte med och krasha flaskor kasta om kring lådvis med etiketter på bryggeriet som pojkstreck svårt att vara efterklok jag var typ 10 bast

  3. Jag har en flaska vichyvatten med den etiketten. Den är tom, dock. 🙂

Lämna en kommentar